Már régóta tudni szeretném, hogy drága Mazsola kutyámban mennyire él a terelőösztön. Ha lehetősége adódik összeterel egy pár csirkét, néha a macskákat is, de ez még nem elég bizonyíték. Sajnos a környéken nincs terelhető birkanyáj ezért - jobb híján - egy 180 tehénből és bociból álló csorda volt az egyetlen lehetőség a terelésre.

Pénteken eljött a nagy nap, reggel 6 órára kellett megérkeznem a kutyával a szarvasmarhák kihajtásához. Kiszálltunk az autóból, köszöntem a csordásnak és odarohant a két helyi, pásztornak kikiáltott kutya is. A több száz jószág pedig türelmetlenül várta, hogy kimehessen a legelőre. Ekkor Mazsi már a lábamnál ücsörgött, egész konkrétan berezelt. Elindult a csorda, az egyik kutya és a csordás hajtotta, eközben a kutyám a lábam mellől nézte az eseményeket. Ekkor elkönyveltem, hogy kicsit ösztönszegény, de hát attól még okos, jó munkakutya, csak éppen fél az állatoktól. Pár perc múlva én is besétáltam a legelő szélére, Mazsi természetesen még mindig a lábam mellett volt. A fiatalabb állatok pedig jöttek megnézni, kik az új jövevények. Először egy boci, majd egyre többen jöttek oda és bámultak meg minket.

Ekkora már a kutya is megbarátkozott az új szagokkal, de a sok-sok nagy állattól még mindig félt. Körülbelül 5 perc múlva viszont nagyon megunta, hogy "mindenki" őt bámulja. Először morgott, majd ugatott egyet, amitől a bocicsapat hátrébb lépett. Szinte hallottam a puffanást, amikor leesett Mazsinak, hogy itt ő a kutya!!! és megkergette őket. Mikor büszkén visszafutott hozzám nagyon megdicsértem. Aztán elindultunk és a csorda egyik szélétől terelte beljebb a teheneket. Az első negyed óra után, már az sem zavarta, ha egy-egy tehén nekifordult, igazi pásztor kutya módjára nem futamodott meg, igaz vitás helyzetekben a másik, egyébként Dollár névre hallgató rutinos fekete keverék kutya is a segítségére sietett. Nagyon élvezte a dolgot, járt-kelt a mező szélén én pedig boldog voltam, hogy a kutyám mégis csak ízig-vérig pásztorkutya.

Gabi

A bejegyzés trackback címe:

https://terapiaskutyak.blog.hu/api/trackback/id/tr434504824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

segitokutyak 2012.05.13. 00:42:28

Gratula! Nagyon ügyesek vagytok! A mudiknak is jó lenne egy kis buli, ők úgyis jobban kedvelik a marhákat a juhoknál. Bár, nekik mindegy, csak növényevő állatok legyenek :-)
Vera
süti beállítások módosítása